L’home del crucifix

El veig als matins i a les vesprades. És un home d’uns setanta anys i la primera vegada que ens creuàrem anava amb Núria i em va dir que ja l’havia vist i que segurament complia una promesa.L’home va amb camisa i pantalons de ratlla i porta un crucifix penjat al coll, un que té la grandària més o menys del seu avantbraç. No sé quin trajecte fa, si només es passeja algunes hores pels carrers estrets del centre de Ponta Delgada o si fa tot el que es fa a la vida amb el crucifix. Si compra tomates, va al bany, cuina, mira la mar amb eixe crucifix pesat al coll. Avui a les set menys deu del matí l’he vist, quan jo anava al cotxe, on m’esperava l’Arianna per anar a Ponta Garça. M’hi he fixat més i li he vist la corba del coll, com es veu abocat a mirar més al terra amb això. He volgut que alçara la vista per saludar-lo, però pot ser la promesa també consisteix en mirar al terra, a dur el capcot sempre. M’he tocat el coll i no sé perquè he pensat en els secrets.

Anuncis

Deixa un comentari

