Nus

Se solen comprar a l’estiu perquè és quan ensenyes els turmells. A penes són uns fils de diversos colors que signifiquen, segons el cartó de mostra, diferents coses, que si esperança, que si pau, que si equilibri. Aquesta última vegada he triat el verd, jo que no he confiat massa en què l’esperança siga una cosa necessària. Feia pot ser més de cinc anys que no en comprava cap. M’he fet el nus al turmell i he recordat tots els estius passats a la mar, amb polseretes semblants que es desfeien al final de l’agost.

Fa dos mesos que estic enmig de l’Atlàntic, entre volcans actius, carrers empedrats i hòmens recremats sense dents, i estic nugant tots estos dies com si no anaren a desfer-se’n. Les matinades i els cafès, les hores que passe dalt de la Zodiac, els golfinhos de tota classe amb els que entropesse, el músic amb barba que solia dir-se lover de la vida , la nit que vaig mesurar el Baia dos anjos i vaig ser molt feliç, el diumenge de boleia amb Núria, les barbacoes a la residència i l’habitació feta cau, els becaris bojos i els hòmens que s’asseuen sense mirar la mar a Ponta Garça. 

I em dic que fer llistes és inútil i mire la polsereta al turmell que es desfarà al final de l’estiu com sempre.

Anuncis

Deixa un comentari

