Arriba!

La nit  ha començat a un mexicà sense mariachis, en un local anomenat Arriba, passades ja les Portas da cidade, prop de la fortalesa de Ponta Delgada. Som un grup de deu, quatre portuguesos, una italiana, una austríaca, un holandés, dos catalans i jo. Es nota eixe silenci de grup de persones que tenen poc de veure entre ells, i si no formes part del grup, mires el silenci i el sospeses, mentre analitzes les parets i els sombreros penjats.

Al costat s’asseu l’holandés i recorde tots els holandesos que no m’han agradat, i a l’altre costat un portugués que no obri la boca i que ja va acompanyat per una de les catalanes. Parlen de la natació amb dofins, dels turistes imbècils, i mentrestant l’holandés i l’açorià van prenent tequila i cervesa. Jo em dedique a la margarita, sense que no tinga a ningú que em convide a una absenta. Entre mos i mos, també conten algunes anècdotes del treball, i jo mire com una de les guies, la de Lisboa, es toca el penjoll en forma de catxalot repetidament. 

Després de l’enchilada i les tortillas, quan ja havíem atacat les postres, vénen els dos cambrers, un d’ells amb l’ampolla de tequila i la sal i l’altre amb una armilla plena de gotets com si fora una armilla plena de pistoles. El de l’armilla posa cada gotet estampant-lo contra la taula i ho fa tant fort que trenca un d’ells. Quan se’ls engolim d’un glop, els dos cambrers criden Arriba! i alcen el braç. És el més extravagant que he vist fer a un cambrer mai i havia de ser a les Açores.  

A la quarta margarita, ja em trobe amb ganes de dir-li a la tutora que jo no estic fent la tesi, que si volguera fer onze hores cada dia pot ser m’ho pensaria. Però em guarde les ganes a l’últim glop i em clave amb l’holandés que clarament no m’entén. Ara a qualsevol festa vull reviure la nit de l’absenta, el ball i els refregons, i només trobe holandesos amb la pell roja i margarites que es buiden massa ràpidament.

Deixa un comentari

