L’empresari

Imagineu que sóc un murcià i que conte una història. Que amb la tia que em vaig enrollar, una zamorana, anem tots dos a vore un cotxe perquè ella se’n va a Nordeste, un poblet com Yerseke i necessita un cotxe per no morir-se d’avorriment. Que anem al bar on se suposa està l’amo del cotxe i preguntem amb un portugués amurcianat: quem é o “amo” do carro “aparcado” lá fora? I imagineu que ix un home d’uns cinquanta anys, camisa de ratlles, pantaló curt, amb una copa de licor a la mà i s’assenyala al pit i diu: é o meu carro! I que eixim tots tres. I l’home de la copa obri un descapotable i nosaltres li deiem que eixe no, que l’altre, i assenyalem un seat ibiza roig a l’altra vorera. Però l’amo del seat ibiza no està al bar, preguntem i no és cap dels hòmens asseguts amorrats a la copa ni cap dels hòmens de la barra. Aleshores, l’home de la copa de licor comença a xarrar-mos i jo que sóc murcià i graciós, li xarre també i el convide a una cervesa. I a partir d’ací ja som amics.

Que el tio és pare i que ens convida al seu aniversari que serà d’ací dues setmanes, amb la família. I fa bromes a la zamorana, encara que la zamorana té nòvio i no sóc jo. I una cervesa rere una altra, totes a partir de la primera, pagades per ell. I jo, ja a la segona cervesa, la Sagres em senta de meravella, parle un portugués fluïd. I el tio em mira i riu i em diu, baixet, sense que la zamorana el senta, que ell és empresari. I tot agafant-me del braç, sense soltar cap dels dos l’ampolla de Sagres, anem fora, ja de nit. I obri una furgoneta, i em mira i somriu, i alça el seient de darrere, i repeteix que és empresari i la veu topeta amb un munt de bitllets. I cap a les dos del matí tornem a la residència amb un pet considerable, sense cotxe però amb un amic empresari amb el que parlaré, a partir d’ara, un portugués perfecte.

Anuncis

Deixa un comentari

