Octubre a la mar

Va ser ahir, l’última vesprada que passàvem junts abans que torne pel Nadal a València, quan anàrem al port per enèssima vegada. El problema de Ponta Delgada apareix el segon dia de vagarejar per la ciutat: no hi ha voreres, sembla que els cotxes te van a pegar amb l’espillet a la cuixa, i els llocs bonics de veure i d’estar són quatre. O siga, que si els que te visiten han de passar dos dies a la ciutat, veus clarament com de lletja i pobra és. 

Per això comences a estimar racons, perquè l’estima fa que pugues suportar anar als mateixos llocs, demanar el de sempre al cambrer i mirar les ones des de la mateixa distància. Com l’estima fa que suportes els amics, els pares, tu mateixa. Un d’eixos racons és Portas do Mar, l’entrada a la ciutat per mar, envoltada de les empreses de whale watching, els bars, el Baia, les tendes de souvenirs i la còpia del Peter’s café en versió tenda. 

Arribàrem ja a les nou de la nit, no férem cas de la tanca, i caminàrem cap al far, passant pel costat de la piscina natural. Ells anaven un poc més avançats, i jo vaig veure que algú -un tors blanc enmig de l’aigua fosca- estava nadant a la piscina. Vaig imaginar que seria guapo i interessant. Fa un anys, jo també nadava de nit, en octubre, quan semblava que tenia menys por.

Però em vaig girar un instant per explicar-los com se deia gràcies, o bon dia, o bona nit, i el vaig perdre, al xic de la piscina. Vaig mirar com si estiguera allà dalt, a Ponta Garça, buscant dofins, però no vaig vore res més que la foscor d’unes ones poc amables i les boies, movent-se. Vaig imaginar un conte en el que el xic desapareixia eixa nit, o es llençava a la mar per no tornar, i en què algú ho veia i no deia res, com ara jo.

Una nit que vas per enèssima vegada al port i passa alguna cosa. 

El xic ja havia eixit, i per això no el veia. El vaig veure posar-se la camisa i marxar. Jo també nadava a l’octubre quan semblava que tenia menys por, fa anys. 

Anuncis

Deixa un comentari

