Baia dos anjos

Recorde algunes coses d’eixa nit. Esta volta la història no és contada, sóc el personatge principal. Vaig eixir l’última nit perquè ja era hora de visitar l’illa quan tots els gats es confonen i veure què hi havia, què feia que tothom acabara al mar del port, borratxo, damunt de l’escenari cantant amb un grup o anant a despertar gent a les set del matí que dormia feliçment al llit. Ho recorde tot, pràcticament, perquè l’acohol mai m’ha fet oblidar res, encara que puga comptar amb una mà les voltes que m’he emborratxat. Sé que anava caminant i ballant per tota la sala i tocava les cares de la gent. Després de tantes setmanes queixant-me del grup, eixa nit els estimava a quasi tots, i d’alguna manera, em reconciliava amb les primeres setmanes, tant aturulladores.

Era divendres i feien una inauguració: graffitis a un local dels moderns de les Açores, que també exiteixen, mentre sonava música electrònica. Vam marxar de la residència cap a les onze, alguns ja s’havien fet varios mojitos. La cosa moderna, de la gent que diu intervenció urbana a penjar sabates a un fil al carrer, es deia Walk and Talk, i hi havia coses salvables. Vaig començar a beure cerveses, pensant que pot ser me’n penedia, que havia visitat l’hospital feia poc, però que hòstia, no volia ser cap cervellet amb potes.

Després d’aquesta performance -vaig ballar amb un tio que duia un postís de trena com si fora un mandarin, sabates amb plataforma i falda escocesa- anàrem al lloc de sempre, Baia dos anjos, on els àngels prenien popper i absenta. És un local vora mar, a les Portas do Mar, que dóna entrada a la ciutat. Pel camí, el murcià em va dir que no volia saber res de la francesa, que algú l’havia convidat a popper i ara estava pesada amb ell. La de Zamora em va dir que anava molt guapa, amb la camisa mig transparent.El valencià amic meu i la belga se n’anaren cap a la residència ja, i un dels belgues que sembla Tintin va dir el que tots pensàvem: they are going to fuck, it’s obvius. Nosaltres continuàrem cap al local dels àngels i a mi em semblava tot molt divertit.

A dins, hi havia un grup tocant en directe rock, i el murcià ens va convidar a mi i a N., catalana i ja amiga, a un xupito d’absenta, la cosa més forta que crec que he pres en la meua vida i a partir d’ací és quan oblide certes coses i diuen que pareixia molt feliç.

Ballava amunt i avall de la sala, tocava cares, i tirava al terra moltes cerveses. Tenia els braços i la camisa mullats d’alcohol. Sé que hi havia xics que m’agafaven però jo tenia com un motoret a les cames, i anava comptant la música amb els passos i els volia a tots i a ningú alhora. A. va pujar, com ja m’havien dit que feia sempre, a l’escenari i va cantar amb el grup. A la segona volta, quan ja no hi havia grup però encara estaven els micròfons, jo també vaig pujar amb ell. No vaig cantar però feia l’acompanyament amb el cos. Ens van fer baixar els cambrers, que no tenen res d’àngels.

Em van oferir popper, que no vaig acceptar, i també una segona absenta que els meus àngels van fer que no me prenguera. Ja estava prou feliç amb els balls i els refregons circumstancials.

La gent començà a sortir, i jo els vaig seguir, no sé perquè. Estava cansada, vaig asseure’m a una cadira, vora el port, apartada. A. va vindre i es va asseure damunt meua, i era tant lleuger que quasi no notava res. Li ho vaig dir, que era molt lleuger i que jo en canvi era molt pesada. Em va dir que no passava res. I parlí de la tristesa i de la psicòloga, i recorde que em va preguntar com es deia la meua psicòloga i vaig dir el nom i la vaig trobar a faltar.

I algú em donà uns besets dolços, i em preguntà quant d’amor volia, i vaig començar a sentir-me més lleugera, i la lleugeresa em va durar alguns dies.

Juliol, 2013

 

Anuncis

Deixa un comentari

