Ressenya

Vora les sis i la ressaca encara arriba a les busques. Calcetins més grossos als peus, el llit desfet. El veí que és l’amo del pis on vivim treballa al jardí i marmola. Anit house en una festa on la mitjana d’edat era de deu anys menys (i jo pensant que això no ho he viscut, un altre cop). La rentadora a punt d’enlairar-se sobre les Açores. La ressaca no vola, però.

Hi ha un home que totes les nits va al Baia, on eixim, per veure tots els que estem de festa. Es queda palplantat a la terrassa, i mira, i mira molt. Calb amb bigot, el pantaló esgarrat, una jaqueta brutíssima. No sé segur si és el mateix home que vaig veure nadant, i al que vaig somriure per equivocació, el dia que em vaig banyar sola, un fred que tallava la sang. Anit mirava pel vidre del pub, recolzat al cantó, amb una cara d’on no podies endevinar res i que només despertava un cert desassossec.

Hi ha un home a qui vaig veure furtar postals a la tenda de souvenirs de Ponta Delgada a l’avinguda en front del port. Era de nit, jo eixia del gimnàs, ell ja estava borratxo: amb una mà agafava totes les que podia i amb l’altra agafava el got de vi. El paquet de vi, d’eixe vi de pols química que diu ma mare, estava al terra, mig tapat per una bossa de plàstic. Em va mirar  i va veure que l’observava i em va dir alguna cosa que no vaig entendre. Esperí a la tenda de souvenirs a que marxara. Anit vaig tornar a veure’l, personatge comú del port, i ens va demanar diners, com sempre fa. El vam tallar abans que acabara la història. El gosset, a la meua amiga, li feia més llàstima que l’home. Ser pobre no és suficient: has de ser un bon pobre, simpàtic, abstemi.

Em pregunten si d’anit hi ha alguna cosa que meresca ser ressenyada.

Anuncis

Deixa un comentari

