No, no, no

L’altre dia em preguntava una amiga que què tal en el treball -el treball és una beca realment- i jo contestava que bé però que no estava aprenent massa, que el software R era també desconegut per a la meua tutora i que d’excel ja n’havia tingut prou en la meua vida. Un treball repetitiu, en definitiva. La resposta fou que no em queixara, que molta gent voldria estar treballant -torne, açò no és un treball, no cotitze-. És una resposta típica, un comodí, un lloc comú: la situació actual fa que molts acudisquen a les respostes mil voltes repetides. A les crisi, els que escolten, la gent respon igual. 

Jo he vingut perquè no tinc treball a València, que és on voldria viure. Ho sé clarament, i tanmateix, sé que donat les circumstàncies vaig tindre sort l’any passat d’anar a Holanda i aquest any de vindre a les Açores. La beca no em dóna per a estalviar, però visc bé, de tant en tant sope o dine fora i no m’ha faltat cap cervesa de nit. No puc queixar-me per això, per voler més? No podem queixar-nos tots els que hem estudiat una carrera i ara veiem que hem de sobreviure amb beques o que hem de treballar i malviure a un altre país? Però qui s’ho va creure? Qui va creure que treballaria de professor, d’investigador, de periodista? 

Clar, la resposta no és queixar-se. O no solament. No, no, no.

Una resposta a “No, no, no

  1. de vegades la gent haruia de escoltar i ser més comprensiva amb la situació de l’altre que és purament seva- no nostra!-, amb les seves peculiaritats- no les nostres!. però ens agrada això de deixar la nostra marca- o de donar pel cul, no ho tinc clar.

    crec que tens tot el dret a dir que la beca es una merda. si una experiència no és el que hauria de ser, mereix una bona queixa.

    (sóc carme).

Deixa un comentari

