No sé per a què

Volia escriure un post sobre les meues -terribles!- decepcions, la cosa era que les decepcions, de tres en tres, venien a ma casa, jo preparava te de Gorreana i deixava que elles, cansades i cansoses, em contaren la història mentre a la tele passaven les notícies a Portugal (manifestacions de policies, homicidis, economia i Europa, deute i futbol). Que jo la història ja me la sé, perquè són les meues decepcions d’estos sis mesos, un poc les de sempre i un poc noves. Però vaig llegir sobre el compromís i vaig pensar què faig jo, parlant de les meues -terribles!- decepcions, ací, al mig de l’Atlàntic, quan hauria de parlar de la mar, dels arbres, d’algun discurs, del nou llibre de Sophia de Mello Breyner que vaig comprar ahir, de les drogues legals, d’alguna cosa que comprometa, que em comprometa?

Però, vaig tindre sort i després vaig llegir que la intimitat ens uneix perquè el que ens passe és propi però no únic i jo aleshores, vaig tornar a deixar entrar les decepcions, la llengua de les decepcions, tan pesadetes elles amb el que la vida no és i deuria, i em sentia més lliure, i com amb raó per escriure sobre elles, tan pròpies i tan comuns, tenia, per fi!, una raó excusa.

El que passa és que va passar el temps, entre lectura i lectura, i les decepcions van tornar pel mateix camí d’on venien, van obrir la porta elles soles -pegaren portà, clar- i el te es quedà refredant-se a la tauleta de l’entrada, on tenim els sofàs i la televisió que parla de Portugal (el cant de l’Alentejo, les manifestacions dels professors, Brussel·les i la desconfiança) i jo finalment, em vaig quedar sola -terrible!- perquè sense decepcions ni compromisos com més et pots sentir?

Anuncis

Deixa un comentari

