Fragments, 2

No sé perquè després de l’Ateneu criativo (no té res d’ateneu, que jo sàpia) vaig voler anar a casa. Havien vingut els de l’altra illa, i ara sé que viuré amb ells un any, però aleshores no ho sabia i tampoc importa massa. Havíem anat primer a un capverdià, un home enorme que prepara taula i beguda només pels amics i que sempre se li sol acabar la beguda abans que a nosaltres se’ns acabe la set. Després, al Micaelense, local del club de futbol d’ací, on les cerveses són a vuitanta cèntims i els gintònics a dos euros. Després, com deia, a l’Ateneu criativo, lloc de moderns de Ponta, on hi ha exposicions d’artistes locals,  poetry slams, DJ’s que duen camisetes de Breaking Bad i gorra, gintònics a quatre euros, cerveses a un euro i mig i aigua amb gas Pedras a dos euros. 

Després, em vaig acomiadar de la meua amiga: ella continuava la ruta, ara cap al local del port, barat, comú, pel que sabem dut per homòfobs. Ens vam donar dos besos a la porta de l’Ateneu i un home, d’uns quaranta i borratxo, va voler que també a ell li donàrem dos besos. Clar, som xiques, donem dos besos. Clar, només són dos besos i està borratxo, i fa fred, i és una nit de festa i qui no vol dos besos. Són tendres els besos, no ens demanava un morreo.

Vaig recordar tots els articles que duc llegint estos mesos. De l’autodefensa, del no, de la culpa, de l’assetjament. Només són dos besos a un borratxo, vull anar a casa, enfilar-me cap al silenci i el llit, que em deixe tranquil·la i evitar la confrontació. 

I hui pense en això, en l’evitació i en el soroll que em guardí a les butxaques, mentre escolte tot el dia cançons de so brut i crits a València. 

Anuncis

Deixa un comentari

