Ací i allà

Plou molt, el bon temps, aquell de les migdiades als cocoters -totes les illes són la mateixa, i tenen cocoters- ens ha abandonat i hi ha la tristesa de l’hivern, més còmoda que el sentiment de qualsevol altra època de trànsit. Una veu ara que diu, no nomenes el sentiment, descriu-lo, que es note. Però plou, i anuncien que hi ha menys atur a València i jo ja tinc decidit que no torne, que me’n vaig a una altra illa, en busca de cocoters i llops de mar. 

Ja sé d’un que viu allí. Un home que es va passar tot el temps que estiguérem al Peter’s café jugant amb xiquets i xiquetes, fent cabrioles, i que duia una banda roja al cap, el cabell solt, blanquinós i llarg. Em faré amiga d’ell, que em conte històries, aniré al Peter’s café i buscaré gent que estiga recorrent el món amb un veler i que deixe les seues impressions del que és la vida, de l’amor a l’aventura i a la mar, al port. No diré que no he pogut elegir, clar. Sé que el lloc, malgrat la soledat que ja té nom, m’aportarà coses bones, però també tinc unes ganes boges de tornar -malgrat el Nadal, senyores i senyors, i això és una novetat en la meua vida.

Coneixeré a Norberto, l’home del Peter’s, este llop de mar que sap tot del tros d’aigua que separa Faial i Pico, i deixaré de passejar pel poble amb bicicleta, pel meu paisatge vull dir. I sé que la pregunta de “què faig ací” vindrà quan estiga a l’illa, i mai a casa. Però ells me parlaran que els jóvens emigren molt de les illes i pot ser tinga una història semblant a la de Moby Dick, una obsessió i una lluita que em facen les vesprades més amables. Segur que vénen coses bones de Faial. Però, deixeu-me que parle de la pluja hui i em queixe del món. Que diuen que ha baixat l’atur al País Valencià i se feliciten.  

Quin és el teu “aquí”? El meu, per ara, només pot ser un no-aquí, un contra-aquí, un més-enllà-d’aquí.

Marina Garcés 

Anuncis

Deixa un comentari

