El regal

T’enganyen o t’enganyes: tens 30 i ta mare te regala una neteja facial. Facial quan voldries que fora del cap (operar-se del cap, quina tranquil·litat). I la tia, que té més edat, que tu comença a dir-te que on has estat tot este temps, que la tens molt maltractada (la pell, i jo pense en el cap) i que vaja, que un dia te despertaràs i et voràs a l’espill i diràs “on estic jo?”. I jo pense en les nits que he eixit i m’he emborratxat, no m’emborratxe molt en comparació amb altres però per  a ser jo (el cap) doncs sí que sí. I la poca fruita que he menjat i els dies de sol i vent a la mar.

Maltractada, diu, t’ix molta merda. Sembla que no, però quanta merda. I clar, després tinc cita amb la psicòloga (el cap!) i pense també amb la merda que començarà a eixir (no necessites cap operació -del cap- ni tampoc cap neteja -de la cara, em diràs) i tinc ganes de plorar. Plorar a la llitera mentre la tia em passa ultrasons per la cara dels meus trenta acabats d’estrenar i què més dóna l’edat que tinc: que on he estat que m’ix molta merda, em diu.

Jo m’imagine ja havent de signar algun acord monstruós i evoque  Wilde que em salve i quina merda de regal si hi penses. Però què fas creient-t’ho, em diuen, si estan per a vendre. Que no t’has de fiar, quina animalada, jo no esperava això de tu, tan intel·ligent (clar, no saben res del cap ni de l’afany). Acaba la neteja i em recomana unes cremes de setanta euros, que jo, tan poc contradictòria, matxacant-me fins al final (que no es diga, dona, que sense obsessions et moriries de soledat) les compre pensant que no em despertaré cap dia amb por a l’espill. Pareix que parle de la pell però parle del cap. Vull dir, què més dóna, quin drama.

Anuncis

Deixa un comentari

