Que a vegades està i a vegades no

Passem entre vaques, abans ja he xafat una merda però és normal, obviem-ho, amb una furgoneta que bamboleja i jo pense en la vida i en la cançó La bambola perquè abans creia que parlava de baldufes. Es veu la mar darrere de quatre cases i Pico tapat. I em diuen que és lo bo que té Pico, que a vegades està i a vegades no. Passem entre vaques, d’horitzó la mar, dalt Pico amb núvols, darrere la merda de les vaques i les palmeres.

Em veig feliç, camí al treball per replegar les coses i marxar a casa. Em veig feliç dins d’aquest paisatge i quina fiblada al genoll podrà impedir-ho, sembla dir la vaca que es posa enmig de la carretera per fer un viatge d’accident divertit. He de dir coses, em dic, no solament de Faial, l’illa on estan orgullosos del seu dialecte i on matxuquen els micaelenses, com altres matxuquen els apitxats, he de dir també coses d’eixes que no te pots callar. Que les vies al final sempre arriben a algun conflicte, com totes les vistes d’Horta donen a la muntanya màgica, intermitent.

Si no fora per les ondulacions del paisatge, diria que estic a Zelanda, amb les vaques, la tranquil·litat -de saludable a comatosa- amb els típics dolors de genolls pel treball amb el fang, i amb les ganes boges d’aventures. Però hi ha ondulacions, i un company jove i tímid de l’illa, i plantes exòtiques a les voreres. Si no fora perquè tenia un amic que cantava Hasta siempre Che Guevara entre els carrers impol·luts holandesos i ara tinc un record i una soledat que vaig omplint a la desesperada, parlant amb el company el tercer dia dels hòmens de la meua vida.

Donat este panorama, Faial serà literari o no serà (pos no serà, i fa l’ullet).

Anuncis

Deixa un comentari

