Usuari

Apunte l’enèssima contrasenya del blog o del correu, no recorde, i em pregunte, mentre em lleve la frangeta del front, que farta estic del cabell apegat a la cara, que en Faial amb tanta humitat no hi ha manera que vole, i em pregunte que per a què tantes contrasenyes. Me n’oblide de la meitat i quasi mai arribe a encertar-les, les que em sé, a la primera. Què faig amb esta variació de la contrasenya original, una xifra més, una lletra més, una majúscula, un guionet?

Em falten usuaris per a tantes contrasenyes. Els llocs que considere segurs tenen contrasenyes febles, noms, xifres, fàcils. Els altres comencen a ser un laberint de possibilitats, i en què pensaria jo quan vaig posar tal o qual i ara la pregunta de en quin col·legi et pegaren la primera balonà o què fa ta mare a la vida. Ara no recorde esta contrasenya (del facebook, del tumblr, de què?) i em veig perduda en e-mails i papereres i links que no funcionen. I dic que ho he d’apuntar tot en un paper, amb llapis que no destiny.

Després recuperes la contrasenya oblidada i hi ha una xicoteta part de la teua vida que es recupera també, i tornes a fer coses i a obrir-te comptes, i fas variacions de la contrasenya inicial i açò deu de ser fer anys, omplir-te d’informació i poder accedir-ne cada vegada a menys. I oblidar que oblidaràs les noves contrasenyes, i “recuperació de la contrasenya, escriga el seu e-mail o nom d’usuari”. Òbric la llibreteta -verda, com Faial- i apunte el poema que he de llegir. Que es fa vell, diu la veu del poema, que es fa vell i que cada vegada necessita llibretes amb menys matèries. Tres o quatre i ja sobren.

Deixa un comentari

