Com-viure

Parlaven del cinema de hui, de les sessions, semblava que atenia però jo el que mirava era l’hamburguesa, hi havia dues però una me preocupava més, que acaba de fer. El color, la textura, eixa zona temuda del mig de l’hamburguesa: mai sé si quan l’obriga estarà crua i sempre opte per obrir-la quan està encara a la paelleta… Però què fas si estàs cuinant per a altres, destrossar-los la peça?! Parlaven del cinema i de Faial, o del cinema a Faial -que és una broma- i jo mirava com ella girava un trosset de carn i un color rosenc apareixia en l’horitzó i jo ai senyor que no se la menja, i mirava, sorda ja, com deixava el trosset i s’ocupava de les fulles de lletuga.

Aleshores el moment hamburguesa era etern i segur que m’estava perdent alguna informació important, regirava les fulles de lletuga i punxava sobre la dacsa i la pobre hamburguesa allí plantada i jo m’avergonyia i em menjava el cuscús amb sabor, pel pensament, d’hamburguesa. Una gran hamburguesa tenia al cap i una pregunta. Per tranquil·litzar-me el mirava a d’ell que es menjava l’hamburguesa naturalment, com si fora una cosa comestible, gens perillosa, com si l’haguera cuinat bé.

Després vaig optar per concentrar-me en el genoll, que era una cosa que me podia preocupar més que l’hamburguesa, i així, obsessió per obsessió t’alliberes i qui sap si et salves de converses estúpides -o d’informació important. He decidit cuinar per temps i no per intuïció i pensar menys. Per exemple, tres minuts volta i volta per a les hamburgueses, fer-me la sorda en algunes ocasions, eixir de casa, passe el que passe, a i mitja per al cafè de matí, tindre una hora per a dinar i que no em preocupe canviar-me de pis i evitar l’Everest a Faial. Que si el genoll, que si l’hamburguesa.

 

Deixa un comentari

