Canviar el curs del riu

Li vaig dir que havíem de col·locar les llavors en potets de vidres i ell, per descansar o per avorriment, va deixar d’arreplegar les fulles de palmeres i es va posar a fer-ho, com si jo li haguera dit que havíem de fer-ho eixe dia a eixa hora. I aleshores, començà la bronca per part del quefe i ací el tens, a d’ell, havent deixat la feina perquè eixe moment fou la gota que li faltava perquè el got gotejara fins l’Atlàntic. I tornarà a València qui sap i ací quedem en esta estranya cadena d’esdevinements que està sent Faial.

Ell em va dir que estava bé, que era una bona empresa, mentre jo l’escoltava des de Ponta Delgada, pensant en València i en el descans, i jo vaig sospesar i vaig fer que el meu camí passara entre l’aigua una altra vegada, a prop d’un volcà que apareix i desapareix i  una neu que al cim apareix i desapareix i un desfici que augmenta amb l’adjectiu illenc.

I qui sap què va dir qui o què, o quins camins es creuaren quan, o perquè algú cau un dia i ja no s’alça. Per què sabíeu que els llops, a Yellowstone, canviaren el curs dels rius?

Anuncis

Deixa un comentari

