El cap als peus

Em diuen que el que he de fer és “darle la vuelta” a la qüestió del treball. Quan comencem a parlar del tema, del que faig i no faig, del patrão, em pose nerviosa i desitge que no siguen les vuit i mitja, i corrent, lleganyosa, baixe les escales per a un cafè ràpid abans que no vinga el company de feina i rumb a Feteiras. Ho desitge tant a voltes que em fa mal i deixa de tindre sentit el que estiga ací (o allí, perquè estic ací però a voltes estic allí, que les illes s’assemblen).

Per això hui davant l’ordinador, dic, dona-li la volta, i m’he posat a escriure: he girat la cadira, m’he girat d’esquena, he abaixat el cap com si anara a fer una posició de ioga, he mirat la quinta i les plantes amb el cap al terra i els peus amunt. I res, el darle la vuelta que em diuen jo no el veig clar. Que les plantes les regue cada dos dies, les carnívores, les altres les estic separant per vendre’n més, he obert la tenda com sempre, que tot això faig com sempre i el resultat és paregut i l’actitud és tota, que és la meua. El que realment m’abelliria és que donara la volta l’empresa o el món. Que ell anara boca per avall, que deixara el barret d’Apocalypse now i deixara de dir que els negres es maten a Ceuta i Melilla per passar i que no els volem perquè el món ja no necessita esclaus. Que deixara de dir que les dones servim només si follem bé i cuinem bé. Que la sang li vaja als peus, per favor.

Però sóc jo la que li he de donar la volta, que he de traure lo millor de cada experiència, que de tot s’aprén, que l’actitud i com ho veja i el que faça en aquest temps illenc és cosa meua, que he de buscar-me projectes, que no han d’importar-me certes coses, que me ratlle -amb guix- massa. I dic no, i amb el guix dibuixe un no a la taula de l’escriptori, i tanque el programa de comptabilitat i sé que de molts no comencen històries.

2 respostes a “El cap als peus

Deixa un comentari

