Fins Capelo, 1

Caminem junts des de fa mesos, ens entenem. Quan jo entretinc una senyora, ell va directe a la cuina, que fins i tot, obri tuppers de menjar preparat,  i agafa una miqueta per a mi, sempre ens ho repartim. Després, em toca a mi la caça del tresor, i sé que com ell, preferisc este paper, el del caçador, que som companys de feina, camarades. Anem a Feteira i rodem i rodem fins trobar una casa que té la porteta menuda del pati sempre oberta. Jo l’espente, normalment sóc jo, i entrem. Hi ha un gos, però és un gos amb por, i no ens fa res. No cal repartir-se cap paper, els dos anem a per vianda. Després ens diran sacanes o alguna cosa semblant, tampoc puc assegurar-ho. Ens movem pels mateixos llocs i encara que és una illa i podríem explorar-la sencera, que és el que té una illa, que no te pots perdre, més enllà de Capelo desconeixem el paisatge.

Ell és més rude que jo, també he de dir-ho. A mi per exemple, els gats m’espanten, dec haver tingut alguna mala experiència, record de la qual hauré matat en algun somni. Ell se’n riu, i encara que totes les vegades que ens topetem amb gats jo intente fer-me l’homenàs, acabe fugint amb la cua entre les cames.

Mai fa fred, a l’illa, només patim fam: com ens tenim l’un a l’altre, jo fa temps que no plore amb l’estómac buit, i crec que per ell és el mateix. El perill són els cotxes, i nosaltres xino-xano, carretera amunt i avall, hem tingut sort i només un dia va acabar una mica malament amb la tamborinada que rebé el meu amic. I com que està tan prim, temia per la vida, per la seua i la meua, ell mort i jo una altra vegada sol.

Anuncis

2 respostes a “Fins Capelo, 1

Deixa un comentari

