Baixem fins Porto Pim, 2

Ara veig més gossos solts, serà que ja ve l’estiu, i alguna cosa se’ls remou i van més enllà de tanques i portes. Perquè encara que ella diga que qualsevol gos el que vol és carinyo, què sap ella de les corretges? Tenim fam, el meu amic i jo. Avui hem fugit dues vegades, panteixant. Ell corre més que jo i he patit perquè sé que si m’enxampen, ell quedarà orfe.

Mentrestant, ens agrada jugar amb els cavalls, ens posem darrere esperant les coces. Això ja ens pot entretindre tot un matí, distraguem la fam. El meu amic, des de la tamborinada, sembla més fluix i distant. Tanmateix, seguim la mateixa ruta malgrat que ja és estiu.

Primer Feteira, després Castelo Branco. Hi ha una casa molt gran, de pedra, amb gallines i porcs. Podem estar rodant-la hores fins que ens atrevim a entrar. No hi ha ningú al llarg del matí, però de vesprada, a vegades, hi ha una parella jove. Tenen un cotxe blau, d’un blau més fort que el de la mar, se’m fa estrany.  Perquè ell recupere la força, li faig jo quasi tot el treball. Ell vigila – hi ha dos gossos però estan nugats, mai han estat en una canera, se’ls nota per la manera de mirar-nos- i jo entre en la cuina, i prenc tot el que puc. Ah si poguérem també prendre les gallines! Però estan en tanques i ens és impossible obrir-les.

Si tenim forces o hem menjat prou fins l’endemà, podem allunyar-nos de la nostra zona i baixar fins Porto Pim. Clar, són dies de festa. Encara no hi ha massa gent a la platja, alguns despistats i alguns gossos. Ens banyem. A vegades, ens pica tot el cos per les meduses (aigües vives i  caravel·les). Veiem els gossos jugar amb els amos, quina felicitat ser gos. Des de la fondària dels ulls negres del meu amic, li puc llegir el pensament.

 

 

Deixa un comentari

