El final d’aquell diàleg

Farà sis anys, o set. Recordes el moment però no recordes la data, ningú recorda més de deu dates, deu dates que tinguen a veure amb ell. No fou tan important, només quedà com una anècdota que dir-li a algú sobre algú altre, per no posar una etiqueta sinó una història (una excusa, en efecte, anotar algú en una llista de no sap ben bé què).

A la cua esperàvem, en un dimecres apegalós, que ens atengueren. Jo ja l’havia vist abans, assegut amb amics de la Facultat, rostres que associes amb paisatges i que et desplacen. Va vindre a saludar.

—Quant de temps, com estàs?

—Bé, bé, quina calor fa ací dins, no?

—Sí, és l’aire condicionat, està col·locat malament, la frescor para ahí, veus? Este sostre és massa baix… I què és de la teua vida?

—Res, buscant feina.

—Ja, com quasi tots. Jo per sort estic a una empresa, però guanye una misèria…

—On, a València?

—Sí, em deixen fer la tesi, i me donen una mena de sou, amb llàstima, parteixen esta moneda en dos, veus, i em donen una meitat a mi.

—No serà per tant i a més, estàs per ací…

—Sí, sí, tinc sort. I si t’agrada el que fas, també, ja saps, ciència. TInc amics que estan guanyant el que jo no guanyaré mai, per fer la tesi també, però a l’estranger. Bé, en fi, no em puc queixar.

La calor era horrible, suàvem. Hi havia algú amb un ventall però la majoria no hem heretat això de les iaies, dur al bolso, a l’estiu, un ventall. Recorde que la meua iaia l’obria i el tancava fent molt de soroll i que m’ensenyava a fer-ho amb gràcia. La tesi, la carrera, fer alguna cosa que t’agrada, que te paguen, potser amb un ventall es veuria tot més clar, llevaria la xafogor d’aquest dimecres i pujaria sostres.

Aleshores és quan la història pren el fil, la d’aquella conversa de fa sis o set anys, quan encara estudiàvem. Llàstima que passe el temps i que les converses no puguen continuar, perquè l’efecte és massa gran, el del temps, i limita qualsevol diàleg. Diria que l’efecte és devastador, però potser seria exagerar i encara no tinc quaranta anys.

Estàvem vora la font del campus, se sentia l’aigua caure.

—Saps quina és la diferència entre la gent com tu i la gent com jo?

—…

—Tu tens un bon expedient, jo sóc un gos per estudiar, però tinc contactes.

Anuncis

Deixa un comentari

