Ponent

He notat com es bellugava lleugerament, i amb el polze i l’índex, l’he tret. La dent ha deixat uns filets, com uns filets d’un tros de vedella, a la geniva, i la vora del forat era irregular, més alta a la banda més fonda. A poc a poc, he notat com hi havia cinc dents més soltes. Hi estaven abans? S’han afluixat totes alhora?

No hi havia cap espill a l’estança i comprovava l’estat palpant-me la boca.

—Mare, hem d’anar al dentista. Em cauen les dents!

La mare diu ben poc i em mirà la boca, feu cara de circumstàncies, no se sap mai bé si actua així perquè està preocupada o pel contrari, no li preocupa gens.

—Venim perquè em cauen dents. Em note estes cinc a punt de…

—Espere’s. El dentista arribarà d’ací una estona. Al fons, a la dreta, està la sala d’espera.

Toque d’una a una les dents, les moc una mica, avant i arrere, encara hi ha temps. Passe la llengua pel forat que ha deixat l’altra a la geniva. Sembla cada vegada més gran.

—Digues.

—Vinc perquè em cauen les dents.

Òbric la boca.

—Això pot significar alguna cosa molt greu. O tot al contrari.

—I després podrà posar-me’n? Per omplir els buits, dic… però m’han dit que és molt car… Mil euros, o més.

—Ja ho veurem. Ha escoltat que potser una cosa greu, vull dir, una malaltia greu, no una simple càries?

—Sí, sí. Estic una mica marejada… Fa molta xafogor a la sala.

Sona el telèfon. Òbric els ulls i prem les dents unes contra altres amb força. M’alce amb el cabell banyat per la calor de la ponentada, feia temps que no sentia esta calor que puja de la terra, l’aire incandescent.

Deixa un comentari

