Sargantanes, 2

Del genoll va brollar la sang i al costat de la sargantana, que havia quedat una altra vegada aixafada per la bici es va fer un rotgle de sang que anà estenent-se, fins que, una mica inconscient, em vaig incorporar. No recorde cap dolor, després del colp, o dels colps, el cos reacciona ràpid, l’adrenalina anestesia qualsevol sensació de dolor mantinguda. Potser, una fiblada com la de l’escurçó. La meua cosina em va deixar al camí per anar a buscar els pares i els avis. Allà quedava el blau de l’estiu, nou de trinca, i vaig entendre que tot aleshores seria així, una contínua superposició, blau sobre roig, roig fosc sobre blau clar. Tenia, aleshores, tota la vida per davant.

La sargantana va adoptar un color també fosc, com si la mort, vinguda per segona vegada, l’haguera transformat del tot, amagada abans a les meues mans, ara plena de terra, de pols, entre les rodes de la bicicleta. Era estrany, haver matat una sargantana, tan fugisseres. L’estiu havia deixat la calor monòtona per revelar-nos alguna cosa més profunda que encara ni havíem pensat. O potser sí, i el fet, cinquanta vegades pensat, agafa la consistència d’un pensament anterior, com si necessitàrem unir l’exterior amb l’interior contínuament.

Vaig quedar mirant com el líquid fosc era del mateix fosc que les escates i dins dels ulls de l’animal, vaig percebre l’espera, un codi compartit. La vaig deixar allí. Algú altre arreplegaria la bici i llençaria al camp del costat les deixalles.

Els meus pares vingueren abans que jo arribara a la caseta, o jo arribí abans. L’alcohol no fou prou i m’hagueren de dur per cosir la pell, estirar-la per tapar un buit. Ma mare no podia mirar, però m’agafava la mà, fort, i l’infermer va dir que em quedaria una cicatriu xicoteta, que els genolls serien bonics com els d’una xiqueta. Els punts va formar una figura estranya, un set, o un animal amb cua.

Anuncis

2 respostes a “Sargantanes, 2

Deixa un comentari

