El Mondúber

Anaren al cim un dia de boira. El cotxe roig, abans que tingueren l’accident i quedara fet ferralla, encara que ells dos intactes, pujava amb dificultat la costera. Ella feia fotos mentre ell es concentrava mirant de seguir pel camí que tocava i de no topar amb cap altre cotxe que baixava. Feia fotos al contrast entre l’interior del cotxe, tan clar, i fora, la boira que amagava la muntanya, les brosses, les pedres… el Mondúber. Mig tros de la seua mà i mig tros del gris humit que es veia per la finestra. L’angle de l’espillet retrovisor amb el roig metàl·lic. La cara d’ell, el nas recte, les mans esteses damunt el volant i al davant, l’opacitat. Va somriure. «No sé si ho saps, que hi ha ulls que tenen el color de la mel, tu els tens així, ulls mel. La teua amiga, aquella que em presentares fa uns dies, també». Ell la va mirar i va somriure, arrugant els ulls, que brillaren.

***

—Recordes aquell dia, al Mondúber?

—Mmm…

—Va ser quan vaig deixar de creure en el romanticisme.

—Què dius, ara?, va dir rient-se.

—Sí, jo tenia vint anys, i a tu, un home dret i fet, no se t’ocorregué una altra cosa que cagar allà dalt, al cim del Mondúber.

—Dona, si m’entraren ganes!

—Jo vaig decidir no mirar-te, ajupit, allà al fons, entre unes pedres, la clariana enmig de la boira, i com després et torcaves amb els calçotets que duies… però al final, no poguí evitar-ho. Usares la bossa que jo havia agafat per recollir plantes per guardar-los. I després, cremares els calçotets al fumeral, millor això que netejar-los, vas dir. Uns calçotets que jo t’havia llevat al matí, acabat de dutxar, i que te posares després de fer l’amor. Tenien el dibuix dels Picapedra, la Wilma, el Dino… me’ls imaginava després, les pobres cares…

Ell reia agafant-se la panxa, i abans que ella acabara, va dir:

—Però com això pot haver matat el nostre romanticisme, no digues animalades, si cagar és el més natural del món! Els calçotets, això sí, quedaren insalvables, eren tòxics!

I tots dos esclataren de riure.

Deixa un comentari

