Papallona, vespa, mosca

Si haguera pogut triar, hauria preferit una papallona o una vespa. Una mosca és una cosa trivial i molesta. Una vespa em podria haver dut cap a la mort, i el fet anecdòtic, aleshores, hauria sigut una cosa tràgica i per recordar. Com aquella història de l’home que es menjà l’eruga de la processionària barrejada amb l’arròs un diumenge d’estiu, quan ell i la família decidiren anar a la pineda. Va morir ofegat. La posta, que és com un núvol de cotó, estava a la branca que penjava just damunt de la taula on menjaven.

Una papallona m’hauria omplit l’estómac amb l’aleteig i hauria sigut una mort bella, clapejada de colors. Podrien haver dit: va morir perquè tenia papallones a l’estómac.
En canvi, una mosca… Note els nervis de les ales a la gola i com es belluga el cos negre. Què intentarà abans de quedar-se apegada a la mucosa de la faringe? I el brunzit esdevé més intens, com si l’animal tinguera por.

«Escoltes», li dic a la companya de la feina, que em mira mentre jo em prem el coll i intente tossir més fort, «escoltes el soroll?» I em diu que no. «Se m’ha posat una mosca a la boquera abans i crec que l’he engolida. La note a l’amígdala, apegada i movent-se com si estiguera atrapada en una teranyina». «És impossible», em diu, «ja l’hauries escopit».

Però, com puc escopir una cosa que està atrapada? Ho pense i no li ho dic, assentisc mentre em bec el tercer got d’aigua. Que vaja avall, que es fonga a l’estómac i pare de bellugar-se. Amb una papallona o una vespa hauria sigut diferent.

Anuncis

Deixa un comentari

