Interjecció

S’equivocà, sabia que anava a passar. Sóc com els gossos que senten, abans que cap persona, un terratrémol. O els cavalls, crineres eriçades, nerviosos a l’estable. Però jo no tinc cavalls, ni ovelles, ni cabres, només dos gossos que em vaig portar de casa els pares quan eren cadells. Tampoc sé què fan quan escolten, o senten, la vibració de la terra, les plaques que xoquen a centenars de quilòmetres de distància, les ones materials: abaixaran les orelles, enganxaran la cua entre les potes, s’amagaran darrere de la brolla, em miraran amb els ulls fondos o fins i tot jo els hi faré por?

Ho vaig sentir fa unes setmanes, vull dir, ho vaig pensar. L’ona material tingué l’epicentre, potser, quan vaig veure la seua nova companya a l’oficina. Una dona morena, amb el nas prominent, els ulls negres, dues olives a punt de saltar. O quan em va confessar, sense que ell s’adonara de l’acció, que amb tal amiga, que sempre ha enganyat al nòvio de torn, hauria patit si mai hagueren eixit junts. Hauria, o siga, que va pensar, o sentir, durant un cert temps per poder recordar-ho ara i dir-m’ho (va elegir un mal moment, era un sopar romàntic, a les postres), en triar-la. Ho va considerar. La rèplica del terratrémol. Qui hauria triat a qui i qui, en canvi, hauria acceptat l’altre?

(Tinc fred. Això em passa des de ben xicoteta: quan estic trista, em vénen eriçons. Com quan plores)

Qualsevol pot errar, i més en un moment així, en què segons diuen, deixes que el plaer se t’enduga. Cap a on? Cap a la inconsciència, per això poden eixir a la llum coses que no haurien de revelar-se. Un cop només pots equivocar-te de nom, però sempre… Això sí que seria problemàtic, no encertar ni una síl·laba. Però el terratrémol no vingué amb el nom de la dona de l’oficina, la morenassa, ulls atzabeja, tampoc de l’amiga promiscua. En el moment dels ulls en blanc, fluixet, un nen que es desperta, va soltar: mamiiiiii.

Anuncis

Deixa un comentari

