Love story

Hi ha una filera de despatxos que donen al carrer, i una altra que donen al pati interior. Jo treballe al tercer despatx de la segona filera. Al matí, el sol s’amaga darrere de l’edifici del davant, que és l’edifici on es concentren els caps de servici i els directors generals de l’empresa i on normalment s’organitzen les reunions. No mire mai per la finestra, em recordaria massa a un gos nugat que s’ensuma alguna cosa diferent del que coneix. Només sé del matí pels rajos que il·luminen la pols de la pantalla de l’ordinador.

De tant en tant, mire pel passadís, un antic costum. Fa un any em vaig fixar en el xic que treballa davant, a la filera que dóna al carrer. Eixes oficines tenen finestres que ocupen tota la paret i estores blanques. Veig el cantó de la seua taula, com un avís de somni: les fulles amples d’un ficus, d’un verd fresc. Abans, de camí al servici, enmig de tots dos, comptava els passos que ens separaven. Vaig imaginar que ens trobàvem alguna vegada al corredor, i havíem de girar-nos i apegar-nos a la paret per no tocar-nos. Ara només em queda la inèrcia de buscar la seua figura escrivint al teclat, el perfil. Té les dents una mica grogues i sé que té dues filles i que es va separar fa uns anys. M’ho va contar una companya, a qui ell havia insistit per quedar dues o tres vegades.

Avui tinc una reunió a l’altre edifici i he de preparar els papers de les noves normes que regularan els experiments per als directius. Els imprimisc, però a mitjan d’impressió, em quede sense fulls en blanc, només me’n queden de reciclats, un muntó de fulls d’un groc apagat, el color de les coses usades, i que he anat acumulant. De sobte, mentre busque un grapat de fulls blancs i brillants, ell em parla (o més bé, parla a la meua esquena) i em diu que si necessite fulls blancs, en té al seu despatx. Me’n porta, passes llargues que compte fins que arriba a la porta. Tin, diu, i jo li somric i conteste que li dec un paquet de fulls. No cal, millor em deus un cafè. Somriu i les dents semblen repassades per un pinzell brut.

Mostrar interés sempre m’ha semblat de dèbils.

Deixa un comentari

