Biaix

M’agrada mirar les mirades dels hòmens a altres dones. Elles normalment no se n’adonen. La mirada sembla material, que arriba a tocar. Les inspeccione. Tot està sota la superfície. Mire els hòmens que no em miren, no sé si altres dones miraran els hòmens, les mirades, que em miren. Sorprenen, de clares: la intenció.

Ma mare i les amigues diuen que són invisibles. Ma mare i les amigues: una amiga de ma mare, una mica major, salta quan escolta «las mariposas que sentimos» del discurs per a una boda, «quanta fantasia». Les amigues de ma mare són realistes, que és el millor que es pot ser en aquesta vida.

Un nòvio que vaig tindre fa molts anys es va enfadar un cop perquè segons ell havia mirat el company de feina amb desig. Amb la mateixa intenció clara que alguna mirada d’home a un cos de dona desconegut que veu al metro. L’home era un punk fals que tenia pis al centre de València però li agradava encocar-se els caps de setmana a les cases ocupes. Em vaig sorprendre, no sabia que podia mirar així.

Avui Naiara ha lloat el cos d’Anikha: tiene un cuerpazo! Ho ha dit al laboratori mentre jo explicava la pressió. Tenen tretze anys i ja saben distingir quin cos mereix lloança i quin no.

A qui mires més quan vas a la platja?, li vaig preguntar a una amiga. A les altres dones. La mirada segons la mirada dels hòmens. Cuerpazos. Corbes, mamelles, culs sense cel·lulitis. Reconeixem quin cos mereix la lloança. No cal que li ho pregunte a un home hetero. A qui mire més quan vaig a la platja? A qui vull mirar? El desig de ser mirada i no de mirar.

Avui he creuat la mirada al metro amb un home i s’ha vist clara la intenció. Com una cançó qualsevol d’un cantautor de quaranta, nostàlgic i profundament infantil.

 

 

 

 

 

Anuncis

Deixa un comentari

