Passeig de Gràcia

Sembla que ara has descobert la pobresa. O l’has retrobada. No, perquè és una pobresa diferent. O ho és perquè una t’és familiar i l’altra no?

Vaig imaginar els alumnes (Assim, Consuelo) pel passeig de Gràcia: vaig pensar, imagina’t ara els alumnes aquí. Tampoc és el meu lloc.

Xelo es casarà a l’agost. És absentista: això significa que, estadísticament, falta molt a les classes. Me pasará otra vez, em va dir, me suspenderán y no vendré al examen, eso ya me pasó en el otro instituto.

Antonia és absentista. Ha aparegut a finals de maig, i clar, no entenia res. Ja no sé qui és més sord. No te has enterado de mucho, verdad? No, em digué. I no ha tornat.  Antonia és possible que també es case d’ací a uns mesos. Com que és absentista té permís per vindre a les nou, i no a les vuit, i per marxar abans.

No acabar la secundària és un fracàs? Segons el sistema sí. Però acabar la secundària segur que no és cap èxit.

Si no et calces i et poses la samarreta, et lleve l’examen de recuperació.

I què?

Deixa un comentari

